Historie

Het ontstaan van de T.T.V.Twekkelerveld is eigenlijk geweest voor 1971 want voordat de club werd opgericht waren een aantal mensen in de wijkcentrum twekkelerveld om recreatief te tafeltennis. Na een jaar werd er besloten dan ook competitie te gaan spelen. Een bestuur moest worden opgericht en 3 februari 1971 was de T.T.V.Twekkelerveld een feit. Maar al vrij snel na de oprichting bleek dat de ruimte waarin we speelde niet voldeed voor het spelen van wedstrijden. Daarom werd er verhuist naar de Plein-West Indie school wat ook niet ideaal was,maar we konden hier wel 2 maal in de week terecht voor het spelen van wedstrijden. We hadden toen 3 teams in de competitie en als we de tafels dan goed neer hadden gezet konden alle teams tegelijk thuis spelen. In de jaren dat wij in de Plein-West Indie school zaten werd er aan de Schietbaanweg een nieuwe gymzaal gebouwd waar wij een optie op aangevraagd hadden als huurders. Toen de zaal klaar was, was het dus weer verhuizen geblazen. Vanaf die tijd begon er een enorme leden aan was met als record 23 senioren-teams en 8 jeugd-teams in de competitie.

Met toestemming van de gemeente mochten we in het berghok zelfs een kleine barretje maken om de mensen ook nog wat te drinken aan te kunnen bieden. Maar we groeiden uit onze voegen en besloten werd dat er een kantine moest komen. En mede door de inzet van de leden kwam deze prachtige kantine er in 1983. Toch heeft Twekkelerveld niet alleen vette jaren gekend maar ook magere. Te denken valt hierbij aan de jaren 87/88 toen er de terugval van het aantal jeugdleden was. Vele schooltoernooien werden er daarna gehouden maar in de daaropvolgende jaren wilde het niet lukken om meer jeugd aan te trekken.

Afsluitend over de geschiedenis T.T.V.Twekkelerveld kunnen we echter wel stellen dat de vereniging van de oprichting in 1971 tot nu is uitgegroeid van een aantal recreatieve spelers naar een hechte en gezellige vereniging van zo’n 100 leden. We hopen u in de toekomst een keer te zien.